Dissabte, 10 Febrer 2024 20:09

Suport a Educació Infantil

Què és el suport a l'Educació Infantil?

Quines funcions tenim quan agafem aquesta opció?

Ajudem als xiquets … a les mestres …?

Fem música? Psicomotricitat?

Dues mestres dins de la mateixa classe… Desdoblaments…??

Que ens diu el decret?

Que ha passat amb el suport i l'anglès?

Hem perdut una mestra de suport per tindre anglés?

Hi ha tot  un món al voltant d'aquesta figura. Cada escola ho gestiona d'una manera. Hi ha escoles que fan una roda i quan acaben cicle agafen suport. En el meu cas, no podiem fer roda, ja que un membre de l'equip directiu era d'infantil i sempre ha tingut aquest rol de suport , i l’ altra persona de suport dona anglès…. Així que aquesta  opció no l'hem tinguda fins que el membre de l'equip directiu no s ’ha passat a Primària.

Tot i que m’encanta ser tutora, vos puc assegurar que m'ha sorprès gratament ser la mestra de suport aquest curs. Tenim una organització en que les meues funcions són tan importants com la d'una tutora. El meu horari consisteix en fer art, conte, cuina i ambients internivell , igual que les meues companyes. La resta de l'horari , el meu suport consisteix en fer desdoblaments i en cada nivell faig algo diferent: 3 anys numicon, 4 anys biblioteca i 5 anys jocs de taula . El desdoblament em permet establir més fàcilment un vincle amb cada xiquet/a , anar avaluant amb molta més facilitat , tindre una atenció molt més personalitzada i cobrir les diferents necessitats , en un ambient molt relaxat i en molta harmonia, atenent sempre al benestar emocional de cada xiquet/a. He après el nom de tots , que no són pocs… dues línies , també tots ells em coneixen i en qualsevol moment puc fer una substitució i estan tan a gust…

Encara que, caldria fer desdoblaments si la ratio fora més reduïda ?

Altre tema de reflexió és l'anglès a l'Educació Infantil. Es perd una figura de suport … és evident. Alhora que hi ha un gran percentatge de mestres d’ EI que si tenen el B2 no opten a ser tutors/es , directament els assignen aquesta “especialitat” … per tant … que està passant amb l'anglès a l'Educació Infantil ?

Aleshores, suport als alumnes i no a les mestres, desdoblaments com a organització d’èxit per l’ atenció personalitzada i metodologia inclusiva, funció d’acompanyar el desenvolupament integral dels alumnes sempre des d’ una mirada conscient i preparant-los per un futur d’aprenentatge continu i èxit personal en la vida.

Text: Fina Garcia

Imatge presa a l'escola V. Desemparats.

Mitjà