Benvinguda, benvingut a les VIII Jornades d’Educació Infantil que organitzem des de l’MRP Escola d’Estiu Marina Safor, des del grup "Escola de la Mirada Conscient"

VIII Jornades d'Educació Infantil: First Dates amb les situacions d'aprenentatge

L'any passat ens queixàvem que el títol era llarg, doncs enguany més...

Si a les VII Jornades (Dènia 22) vam presentar el nou decret curricular, passat un any és el moment d’oferir la nostra mirada cap a les Situacions d’Aprenentatge. En aquesta jornada t’emportaràs una nova visió sobre elles i aprendràs a programar-les segons el D. 100/22, d'una manera fàcil i divertida.

UPDATE L'EDUCACIÓ INFANTIL. De la Llei a l'aula

Si ja, és un títol ben llarg. I que vols que fem, no se'ns va ocórrer un altre que definira millor aquestes jornades que ara posem en marxa.

Perquè ara estem davant d'un UPDATE, d'una actualització dels sistemes. No, no es una millora de maquillatge, és una nova versió, amb grans implicacions que, com a docents, hem de conèixer i aplicar. Sabies que el decret curricular és el marc del teu contracte? Sabies que la Conselleria et lloga per que apliques el Decret?

Dimecres, 22 Juliol 2020 13:42

VI Jornades d'Educació Infantil: "Juguem?"

Us presentem la VI Jornada Internacional d’Educació Infantil: “Juguem? Una educació infantil pel s. XXI”. Aquesta jornada es realitzarà a València l’1 de febrer de 2020 a la Facultat de Filologia (avgda. Blasco Ibáñez).

En aquesta jornada us presentarem el nostre treball, guardonat per la Fundació “Campus d’Ontinyent” amb el Premi Balarma (2016): “Una educació infantil pel s. XXI”. En eixe treball, reflexionem de com podem enfocar l’educació infantil basant-nos en quatre eixos:

V Jornades d’Educació Infantil: Construint Ponts (Benissa, abril/maig 2016)

Aquestes són les V jornades d’educació infantil que organitzem des del MRP Escola d’Estiu Marina Safor, i no cal dir que ja són un esdeveniment ben consolidat arreu de les nostres comarques.

En aquesta edició hem fet el salt i les jornades amplien el seu calendari, amb activitats al llarg d’un mes, i amplien els seus horitzons amb la vessant internacional i la possibilitat de seguir-les on-line a través d’internet.

Però el més interessant és la temàtica: construint ponts.

SÓC MESTRÆ EN COS I ÀNIMA

Estem en un moment en què l'escola pública requereix sentir-se acord amb els temps que corren, adaptar, crear nous reptes..., i nosaltres, mestres d’educació infantil, cada dia somniem per fer millor la nostra feina.

Anem a l'escola amb alegria, ens ho passem bé amb el nostre alumnat, aprenem amb ells a viure la vida, abordant les dificultats que hi trobem.

Som mestres, exercim el nostre magisteri amb el major amor al nostre treball i al nostre alumnat.

Amb vosaltres, David, Amparo, Jose Mª i Maita, intentarem establir les bases de l’educació dins el nou paradigma. Li donem més consciència a Ser (ànima), fer (cos), pensar (ment), conviure (emocions)

Som mestres en cos i ànima.

Gandia, setembre de 2010

Les III Jornades d’Educació Infantil organitzades per  la Universitat de Valencia i el MRP de l’Escola d’Estiu Marina–Safor, es van realitzar el cap de setmana passat a la seu de la Mancomunitat de Municipis de la Safor. La inauguració va anar a càrrec de Maria Josep Garcia, presidenta de l’Institut d’Estudis de la Vall d’Albaida (IEVA) en nom de l’Escola d’estiu Marina-Safor,  Joan Alcaraz, en nom del Centre Internacional de Gandia de la Universitat de Valencia, i Liduvina Gil, en representació de l’Ajuntament de Gandia.

: Julio Rogero. Ens diu que tot el treball que mostràrem a les experiències d’aula ja esta dins el nou paradigma

Oliva, maig de 2007

Darrerament tenim un alumnat diferent amb unes necessitats diferents: xiquets que tenen més informació, menys necessitats, falta de ganes d’aprendre, ho tenen tot (de tot això ja en parlàrem a les I Jornades de Teulada realitzades el febrer de 2005).

Comptarem amb David Sempau: traductor de "La Trama de la Vida" de Fritjof Capra: ens atrapa la introducció que fa al llibre, on explica que va estar al Schumacher College. La nostra mirada s’obre cap a la ciència (per cert, el nostre grup va fer una fantastica estada l'any 2017 en aquest centre)

També ens trobem amb una nova situació política que implica un nou paradigma, conforme ens va explicar Julio Rogero en les darreres aules debat de l’Escola d’Estiu Marina-Safor (Gandia, juny 2006). Tot açò està portant a una crisi de l’educació.

Van ser les nostres primeres jornades i es van realitzar a Teulada, en febrer de 2005

Comptarem amb la ponència d'Alfredo Hoyuelos: el nostre mirall eren les escoles de Reggio Emilia i ell n’era el seu “representant”. Va insistir en el treball cooperatiu. Informe Delors. Naix Ser, fer, pensar, conviure

A partir de les jornades es van elaborar unes reflexión que compartim amb vosaltres: