Dijous, 25 abril 2024 19:27

PER A QUÈ SERVEIX LA FORMACIÓ?

Fa 23 anys que soc mestra i la formació contínua ha segut molt important en la meua vida laboral i més en la personal. M’ha canviat la vida! He bussejat dins de cursos de currículum, d’organització de l’aula, de psicomotricitat relacional, d’art, d’avaluació, de tutoria entre iguals, de projectes de treball, de pedagogia sistèmica, d’emocions i un mar de cursos proposats pel claustre del centre.

A més he treballat i cosit les meues ferides emocionals, tot per a ser millor persona, millor mare i millor mestra. Tot m’ha ajudat al llarg d’aquest temps a aconseguir estar a l’escola satisfeta, tranquil·la, resolutiva, mirant i veient als xiquets/es.

De sobte el que he aprés en aquests 23 anys s’ha sacsejat, quan un xiquet de 3 anys amb TEA grau 3 va entrar a l’aula. Tot allò que jo havia construït tan amorosament, tota la seguretat que sentia es va enfonsar i la mestra que porte dins també. Vaig haver d’agafar forces per replantejar-me la flexibilitat amb els espais i els horaris, deurien ser més rígids?

• Ja no podríem improvisar amb les coses que van passant a l’aula?
  • Hauria de programar de bestreta cadascuna de les activitats?
  • Tornar a una educació rígida, allunyada de les meues propostes?
  • I sobre tot, estava perduda en la meua ignorància, que hem feia dubtar del que estava fent. I aleshores, havia de trencar amb tot?
  • Què havia de canviar?

Hi havia una cosa clara, em faltaven ferramentes per acompanyar-lo en el seu creixement, en el seu procés d’aprenentatge, en el seu dia a dia. Era evident, hi havia que fer allò que sempre m’havia ajudat, formar-me i investigar per ajudar i acompanyar a Fate en aquesta aventura a l’escola.

Aquella decisió i posar-me a FER em va ajudar molt a canviar la meua actitud(anar al col·legi específic Raquel Payá, parlar amb les mestres i vore les instal·lacions, visitar l’aula CIL del col·legi Cervantes, coordinar-me amb la logopeda, visitar l’hospital, programar amb la psicòloga i la mestra d’audició i llenguatge del meu centre, muntar i desmuntar l’aula, llegir articles, buscar informació...) he de dir-vos que estic contenta i un altra vegada il·lusionada. Tot el que ha passat aquest any m’ha fet reflexionar... I he de donar les gràcies, gràcies a la formació. Tot el que he aprés en aquests anys, d’escoltar als xiquets/es, d’estar al seu costat, d’acompanyar-los en el seu aprenentatge, d’estar oberta als canvis, d’eixir de la zona de confort, de donar-li el seu lloc a les famílies, de l’estima, m’ha ajudat a reconduir la situació, encara tinc carències però sent que estic en el bon camí. I sobre tot saber que estic acompanyada, que tinc companys i companyes que m’escolten, que m’ajuden i que, mirant el que ells fan, em serveix d’espill on mirar-me i continuar creixent.

Aquest grup de mestres m’ha ajudat a tornar a somriure a l’escola. I he de dir ben fort, SOC UNA MESTRA AMB LA MIRADA CONSCIENT.

Gràcies companys i companyes.

Text i selecció de la imatge: Malu Tur