Divendres, 03 Mai 2024 18:30

Formar part de l’Escola de la Mirada Conscient.

És una gran sort participar en l’Escola de la mirada conscient. Un grup de mestres d’educació Infantil, dedicat a la reflexió i al creixement professional. Aquest espai ens permès compartir dubtes, èxits i desafiaments que trobem en el dia a dia en les aules. Sobre tot ens permet formar-nos i reflexionar sobre la pràctica docent i molt més.

El ser mestra va més enllà d'una simple professió; és una vocació que ens submergeix en un món laboral ple de canvis constants: companys, famílies, xiquets, i normatives. Aquest dinamisme ens manté allunyats de la rutina i ens impulsa a evolucionar contínuament, tant personalment com professionalment.
L'Escola de la Mirada Conscient serveix d'escenari per a la nostra formació contínua, obrint-nos la mirada a noves realitats i enriquint la nostra experiència educativa amb diverses perspectives.

En un món que avança ràpid i es torna cada vegada més tecnològic, recordem la importància crucial de la nostra funció com a referents i acompanyants conscients dels nostres xiquets i xiquetes.

Quan ens reunim cada tres setmanes són moments clau de suport mutu, on compartim i escoltem vivències que revitalitzen el nostre compromís amb l’educació, amb la creació d'un món millor.

A través de jocs, contes, música, eixides, festivitats i moltes altres si uacions d’aprenentatge, observem de prop el meravellós desenvolupament dels infants, i ho fem amb estima, perquè l’estima es la clau per a que tots avancem, estima per les criatures, per les famílies, pels companys, estima pel nostre treball...

No és una tasca fàcil, però la força del grup ens enforteix, ens permet reflexionar constantment i gaudir profundament de la nostra professió. Estem convençuts que sentir-nos bé i amb suport millora la qualitat de la nostra tasca educativa i, per extensió, la de tota la comunitat educativa.

El meu agraïment a les famílies, a les criatures, i als companys i companyes per fer possible aquest viatge compartit cap a una educació més conscient i plena d'estima, clau per aconseguir un futur millor per a tots.

Text i imatge: Maria Josep Garcia Martí
Imatge: Una reunió a Oliva