Dimarts, 21 Mai 2024 10:07

Què fem amb la formació inicial?

Estic segur que tal vegada podeu pensar “a quin Sant parlar de la formació inicial de mestres d’Educació Infantil en aquest espai de mestres”, però crec que, ara que estem immersos en un moment de reforma dels plans d’estudis universitaris per a ser mestres, seria important tenir la veu de l’escola present.

És clar que la formació inicial no pot donar resposta a tot, que tenim el temps que tenim…. I que moltes vegades (jo diria que massa) els interessos de l’escola i de la universitat no van de la mà. Però al meu parer seria important remarcar alguns aspectes de mínims. Ahi van tres:

1. Cal presentar models didàctics de qualitat en 0-6, però també que siguen realistes fugint d’una excessiva visió academicista.
2. S’han d’aconseguir la participació de l’escola i els seus professionals (també el de 0-3) en la formació inicial, més enllà dels períodes de pràctiques escolars
3. Es deuria fomentar i facilitar figures de mestres que tingueren part de la seua dedicació docent a la universitat en matèries concretes

Però en els anteriors tres punts cal remarcar que NO VAL QUALSEVOL MODEL DIDÀCTIC o TIPOLOGIA DE MESTRE/A. Cal mestres amb MIRADA CONSCIENT.

Aquest serien els aspectes que jo he volgut remarcar… però quins serien els teus?

Text: José Cantó

Imatge: Generada per la IA Copilot de Bing amb tecnologia DALL-E 3