Dissabte, 08 Juny 2024 23:04

Quin model d’accés al cos de mestres...

Avui ha estat el primer examen d’oposicions pel cos de mestres.

Algunes de les persones que s’han presentat ho feien per primera vegada. Altres, en canvi, és una més de tantes que ja s’han presentat. Algunes persones mentri mentres ja estaven fent classes, cobrint substitucions o baixes, fent de tutora, de mestra de suport o cobrint alguna especialitat, amb tot el què això comporta.

Ahir estaven a la classe en cos i ànima, donant tot el que necessitaven les criatures, però avui s’enfronten a un paper on han d’explicar algun dels aspectes de què és l’educació.

Des de l’Escola de la Mirada Conscient pensem que ja és hora d’abordar una altra manera d’accedir amb dignitat a les aules de les escoles públiques, és hora d’obrir les ments i veure altres possibilitats.

Hem de dir prou a aquest model memorístic, tan allunyat de la realitat de les escoles, en el que, en teoria, es pretén seleccionar als millors professionals (als que tenen més memòria?, és això un criteri adequat?), però estem fent patir innecessàriament (pel model) tant a examinats com a examinadors, els quals, a més de estar treballant a l’escola, han de duplicar la seua jornada laboral corregint exàmens.

Caldrà emprar-se a fons per cercar noves formes d’accedir a l’educació pública, cercar noves maneres de seleccionar els millors professionals per gestionar el bo i millor que tenim en aquesta societat: les nostres criatures.

Text: Mercé Malonda

Imatge: La interpretació que fa Dall-e 3 de "mestres examinant-se d'oposicions amb un estil abstracte-cubista"

Més en aquesta categoria: « Art internivellat Acomiadament »