Divendres, 21 Juny 2024 17:02

Acomiadament

Arriba el mes de juny, el mes del fi de curs. És el moment de reflexionar sobre els desafiaments superats i els èxits assolits, però sobretot és el moment de tancar una etapa. És important ser conscients per concloure física, mental i energèticament el cicle, etapa o una fase de la vida.

Això ho fem amb gratitud, amb la satisfacció d’un camí recorregut, on sabem que el més important no és la meta, sinó tot el procés que hi ha hagut darrere. Amb una mirada conscient, és moment de recordar i valorar l’evolució viscuda, les vivències i les experiències compartides amb l’alumnat, amb les famílies i amb els companys i companyes.

Per seguir, hem de tancar portes per poder obrir-ne altres. En l’alumnat, això marcarà el seu creixement, i és que la vida és així. En pocs mesos, de juliol a setembre, hauran crescut: de ser d’infantil a ser de primària, de sisè passaran a primer d’ESO, de quart d’ESO passaran a Cicle Formatiu o Batxillerat, de Batxillerat a Grau Superior o a la Universitat, i d’aquí al món laboral.

Una vida escolar d’uns setze anys! I un bon grapat de professionals de l’educació els acompanyaran, establint vincles importants, però el més important és la base dels seus pares i mares, el tronc familiar d’on beuran tot aquest temps i on es fomenta el sentit de pertinença.

Com ho celebrem a l’escola el fi de curs? Primer, sent conscients de la importància del moment per a l’alumnat, i després, cadascú ho celebra com creu més convenient, segons el context, les circumstàncies i les possibilitats. Es important fer un ritual d’acomiadament. Poden ser festes de graduació, festivals, firetes, gimcanes, teatres, musicals, concerts , sopars o berenars. Dóna el mateix, si s’organitza entre tota la comunitat educativa, amb estima, fent partícips a l’alumnat, ja que ells són els protagonistes, evitant fer un acomiadament sols per la galeria.

Tanquem una etapa amb molta alegria i encetem una altra amb molta il·lusió.

Després del tancament de curs, ve el temps de vacances: per a les famílies, gaudir dels seus fills i filles, i per als mestres, temps de formació, descans i recàrrega de piles per encetar un nou curs.

Gràcies a les famílies per confiar en l’escola. Gràcies als mestres per confiar en les criatures.

Bon fi de curs i millor inici de curs!