Diumenge, 12 Mai 2024 12:49

Quan florim?

La foto que encapçala aquest article és d’unes plantes de sàlvia que tenim a l’escola. Hi ha un munt de plantes. La foto està feta en el mateix moment, tot i que son diferents plantes. Unes han florit, altres estan començant a traure el capoll. Com les nostres criatures respecte l’aprenentatge: cadascuna al seu ritme.

L’educació infantil és una etapa fonamental en el desenvolupament dels infants. Durant aquests anys, els nens i nenes comencen a explorar el món que els envolta, desenvolupant habilitats i competències que seran la base del seu aprenentatge futur. Però, és important reconèixer que cada infant és únic i que el procés d’aprenentatge varia significativament d’una criatura a una altra.

A més, cada criatura té un estil d’aprenentatge diferent. Alguns infants poden ser aprenents visuals, preferint imatges i observació. Altres poden ser auditius, aprenent millor a través de l’escolta. També hi ha els aprenents cinestèsics, que necessiten moure’s i tocar per aprendre millor.

Alguns poden captar nous conceptes ràpidament, mentre que altres necessiten més temps per assimilar la mateixa informació. Aquestes diferències no indiquen cap deficiència; simplement reflecteixen la diversitat en el desenvolupament cognitiu.

I per si fora poc, els interessos personals dels infants juguen un paper clau en el seu aprenentatge. Quan un tema els interessa, és més probable que s’involucren activament i aprenguen més eficaçment.

I ací és clau la nostra tasca. És essencial fomentar un entorn d’aprenentatge positiu. Un entorn ric en recursos, amb oportunitats per explorar i experimentar, que puga estimular l’aprenentatge i la curiositat dels infants.

I també és clau la nostra mirada: Reconèixer aquestes diferències i adaptar la nostra tasca a elles és clau per a l’èxit de l’educació infantil. Cada infant té el seu propi camí d’aprenentatge, i és la nostra responsabilitat com a educadors proporcionar-los les eines i el suport necessaris per florir i créixer. Com les sàlvies del nostre pati.

Imatge: Joan Palmer (30-04-24, a les 17h00'42'')

Text: Vicent Gràcia

PD: Al final, totes i tots florim !!!  (20-05-24, a les 11h58)

Imagen de WhatsApp 2024 05 21 a las 09.52.57 f9167c02