Diumenge, 22 Juliol 2007 13:38

II Jornades d'Educació Infantil: “Sempre aprenent des dels sentiments”

Oliva, maig de 2007

Darrerament tenim un alumnat diferent amb unes necessitats diferents: xiquets que tenen més informació, menys necessitats, falta de ganes d’aprendre, ho tenen tot (de tot això ja en parlàrem a les I Jornades de Teulada realitzades el febrer de 2005).

Comptarem amb David Sempau: traductor de "La Trama de la Vida" de Fritjof Capra: ens atrapa la introducció que fa al llibre, on explica que va estar al Schumacher College. La nostra mirada s’obre cap a la ciència (per cert, el nostre grup va fer una fantastica estada l'any 2017 en aquest centre)

També ens trobem amb una nova situació política que implica un nou paradigma, conforme ens va explicar Julio Rogero en les darreres aules debat de l’Escola d’Estiu Marina-Safor (Gandia, juny 2006). Tot açò està portant a una crisi de l’educació.

Però com diuen a Xina, crisi = perill + oportunitat. El perill, quedar-nos on estem. L’oportunitat, introduir els nous paradigmes científics a les nostres classes. Hem organitzat aquestes II Jornades d’Educació Infantil, “Sempre aprenent des dels sentiments”, a les que us convidem a participar, amb el propòsit d’obrir camins per introduir els nous paradigmes. Es desenvoluparan el proper 26 de maig a Oliva, i giraran sobre aquestes quatre qüestions: On es troba la ment? Cooperació o competició? Sempre aprenent, però com? Cada instant és diferent? Hi ha experiències repetides?

Data i horari:

Dissabte, 26 de maig de 2007. 9.00 h. Acreditació i matrícula 9.45 h. Obertura sala 10.00 h. Benvinguda. Presentació jornada. Ponència: Sempre aprenent des dels sentiments (GT Xucurruc) 11.00 h. Presentació: Jocs de falda (GT Bolquers) 11.30 h. Esmorzar 12.00 h. Treball en grups. 14.30 h. Dinar al restaurant del Club de Tennis d’Oliva 16.30 h. Actuació de Pluja Teatre 17.00 h. Conclusions de cada grup Conferència de cloenda a càrrec de David Sempau i Zora Hanackova

Lloc de realització: IES Gregori Maians. Av, Sisterón, s/núm. Oliva

Validesa acadèmica Aquesta activitat de formació permanent de l’Escola d’Estiu Marina-Safor esta inclosa i s’atén al que regula el conveni marc entre l’MRP i la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, i serà acreditada per aquesta. Tanmateix, s’ha signat un conveni amb la Universitat de València amb l’objectiu que els estudiants universitaris i les persones que no depenen laboralment de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport obtinguen el corresponent certificat.

Preu: General: 30 Euros • Estudiants de magisteri i aturats: 20 Euros Socis de l’Escola d’Estiu: gratuït Dinar (picadetes variades, arròs al forn, beguda, postre i café): 15 Euros

CONCLUSIONS

A les II Jornades d’Educació Infantil estiguerem treballant sobre unes propostes de discusió que plantejaven una série de preguntes.
Ens vam dividir en 5 grups (el roig, el verd, el blau, el groc i el multicolor) i baix teniu allò que va dir cadascun dels grups.

Posteriorment, a l’Escola d’Estiu Marina-Safor, vam estar treballant sobre allò que havia dit cada grup, i vam elaborar un document qua vam anomenar “7 propostes per una educació basada en els sentiments”. Us el transcrivim a lapàgina que está baix.

A les II Jornades tinguérem l’actuació magistral de l’insigne profesor Omix Ladiv (Ximo Vidal, de Pluja Teatre), que després de dinar ens va dictar una lliço magistral, que incloia des de exercicis respiratoris fins una oració.
Li vam demanar el text de la lliçó magistral al profesor Omix Ladiv i ací baix també  la teniu en un pdf.